Total Pageviews

Friday 29 June 2012

khusus kpd girlz

okay now times for gilrz..haha..aku bukan pe..aku wat topik ni berdasarkn isu semasa kan..huhu..ok la ni sbnrnye cite n nasihat untk girlz k..aku tau kat luar sane byk girlz yg kecewa ngan cinta kn..laki pn ade dikecewakn tp skunk aku just bg petua ckit la untk tangani kn..aku pn bukan manusia yg hebat sekadar bg kate2 je..agpn aku pn belajar dr kesilapan n kekecewaan..aku just xnk tgk la ade girlz yg sanggup sakiti dri sbb menda remeh gini..

okay la in fact sbnrnye ramai yg xmampu handle masalah cinta ni..sbb perasaan kiteni xleh diduga..kdg hapy kdg sedih..kdg kite sendiri xpaham pe kite rase..ok in poin cmni la,ade yg bercinta dia bg segalanye maybe dia percaya hubungan akn tahan lame..tp pd aku tidak coz ati manusia xpernah puas n akn berubah..ko baik cmne pn sweet cmne pn lau dia rase dia xnk mang dia xnk la kn..

kpd gilrz jgnla korg cpt patah hati,tension2,sedih2 menda gini..korg patut hapy coz maybe ade yg terbaik sdg menanti korg..korg ni ibarat permata pd lelaki yg tol2 leh jge korg..so jgn feel bad sgt la kan..haha..n pe yg aku nk cite ni aku nk korg amik teladan n pk k..aku nk korg nampk disebalik kebodohan ni ape yg perlu korg wat n rase n cmne untk handle k..

ok terus terang aku da byk kali kapel n selalu dikecewakan,,aku pernah di malukan oleh ex aku depan kwn2 dia..dia hina aku kutuk aku ketawakan aku tp aku hanye diam walaupn aku mrh..so bile balik aku just gelak n ketawa..haha..then aku pernah berkorban mase n mcm2 untk ex aku..aku penuhi hajat dia nk ke mana bila bday n dia nk ape..tp last2 kantoi gak dia ade laki lain..so dr ctu baik la cmne pn sweet la cmne pn berkorban la pepn mang lau org da xnk n nk gedik ngan yg len mang gitu la jd nye..

mang lau ikutkn aku kecewa sgt2 coz segala perasaan aku simpan n pendam..aku simpan angan2 untk nikahi gadis yg kapel ngan aku tp 2 la maybe bukan jodoh so xleh wat ape..pd aku bttr korg cri kwn2 jela dulu k..lau rase nk bercinta truskan tp pk balik n sedalam2nye k..sediakah korg untk disakiti,dikhianati,rase cemburu,bergado,selisih paham,sakit ati,marah,tension,tekanan n sgalanye yg menyakitkn n dugaan yg dtg..sanggup??lau xsanggup bttr kwn dulu then bile rase da tibe mase korg nk menikah,time 2 usha2 la member2 boy yg korg da lame kwn 2 k..haha..

then lau korg tension2 cri la kwn yg tol2 leh paham korg n memahami korg k..bile bercerita n berkongsi ngan org yg kite leh percaya n ramah  mampu pahami kite,insyaAllah kite akn rase lebih lega..pd aku mang kwn2 merupakn aset penting dlm kehidupan..xdpt dinafikan lg..cube pk la kn,selain family,korg ade sape ag selain bf or gf yg lum tentu jd hak milik korg selamanye??tol x??ahahaha

so buat tindakan n perancangan untk mase depan k..walaupn lum tahap matang tp biarla ade pemikiran yg jauh n membina kehidupan kite k..bersikap lebih terbuka n sentiasa ngat pd Allah bg yg Islam..bykkan berdoa n mengadula padaNya..minta pdNya untk sentiasa membantu kite dan memberi jalan yg terbaik untk kite lalui pd mase akn dtg n dlm kehidupan..sekian..hehe :)

2 comments: