Total Pageviews

Monday 11 July 2016

Cerita baru

Wah dah lama tak berblogging ni..hehe..hmm selama ni sibuk dengan kehiduapan sebagai pelajar di universiti sambung peringkat ijazah..memang banyak la kenangan pahit dan manis di sana..sekarang alhadulillah baru tamat pengajian..terus-terang memang aku indukan suasana belajar dan kawan-kawan aku..belajar sama-sama,berguraukongsi idea dan pendapat..amemang seronok sangat semua kenangan tu..dan hubungan cinta aku bina semasa belajaar pun ada..haha..macam-macam la al kisahnya..apa-apa pun aku bersyukur dengan apa yang ada dan terjadi..sekurang-kurangnya aku dapat menjadi seseorang yang belajar erti kehidupan..banyak kenangan pahit manis semasa sesi pembelajaran di sana..sekarang masa untuk teruskan kehidupan,cari kerja dan uruskan kewangan dan punyai keluarga sendiri..

Fuhh nampak sikit kan tapi banyak perkara nak kena buat tu..nak cari ekrja 1 hal, nak simpan duit lagi..sekarang memang susah nak cari kerja..aku da cuba banyak tempat..pada aku memang aku xkan memilih ekrja sangat sebab ambil jela untuk pengalaman tapi tu la belum ada rezeki lagi..walaupun tak memilih kerja tapi yang jadi masalah sebenarnya gaji..hmm kerja pun nak kena cari sekurang-kurangnya RM1500 ke atas kalau tidak memang susah la nak "survive" kan..apa-apa pun aku akan teruskan berjuang dalam mencapai misi hidup menjadi orang yang berjaya didunia dan akhirat..usaha tanpa putus asa in shaa Allah akan berjaya.. :)

No comments:

Post a Comment