Total Pageviews

Wednesday 20 March 2013

penipuan

maksud penipuan kite ditipu la kan..haha atau dalam erti kata lain sesuatu yang berlaku tidak jujur disitu dan menyebabkn berlaku kecurigaan dan kesulitan kepercayaan..haha apa menda aku merepek tapi macam betul ja maksud ni..hehe hentam ja..

ya arini aku cuma ingin meluahkan dan pemberitahuan tentang aku telah ditipu selama 2tahun berkenalan dengan seorang kawan..dia duduk jauh..dulu mula-mula kenal aku ingatkan dia gadis yang baik..masa mula-mula tu dia cakapla dia ni single la apa la dan berlagak katanya sapa je kenal dengan dia pasti akan jatuh cinta dengan dia..haha bole la tahan comelnya..

tapi itu semua tidak buatkan aku ternoda pun..haha..aku pun dengan egonya cakap aku tak de pun rasa pape kat dia..so dia ni cam bengang mula mengatur strategi la nak tengok betul ke kata2 aku..mang betul la jawabnya..haha..hebatkan kan aku??hehe..

then mula dia wat cerita sedih kononnya dia ditinggalkan seorang lelaki..dan dia mula la hari-hari gedik duk anta mesej kat aku kata sayang la apa la sandiwara sebab nak kenakan aku..aku just sayang dia sebagai kawan tak lebih dari tu..tapi tu la kawan tak guna betul la..dia selalu citer dia ni rebutan ramai and ada banyak nak melamar dia..

aku pernah dulu tersuka dekat dia dan dia pun cakap macam tu jugak..tiba tiba terkantoi dia da ada mamat lain and dia mula la kelam kabut then cakap aku tak paham yang dia selama ni ada masalah and dia tension..aku pun pelik ape kena mengena alasan tu sume kan..itu semua poyo je..haha

so demi elak ditipu lagi aku buang perasaan tu jauh jauh dan aku mula sedar dia cuma gunakan aku ja bila dia sunyi dia akan kol aku dan cari aku time tu je..so bila aku da buang perasaan tu dia datang merayu rayu cakap tak kan jadi lagi..namun aku mengeraskan hati time tu untk menolak sebab aku tak nak diperbodohkan lagi..dasar playgirl..haha

then, aku ni pun layan jela citer dia..dia citer tentang kisah hidup dia yang berliku..aku pulak jenis cepat kesian..haha tak sangka itu semua umpanan semata-mata untuk kenakan aku..sebenanrnya dia nak aku mengaku aku sayang kan dia and nak aku declare relation dengan dia..tapi aku refuse sebab aku tak berminat walaupun hati ni sunyi jugak kadang-kadang..haha

sampai la satu hari tu dia bagitau dia pergi satu tempat ni dan jumpa kawan dia lelaki kat sana..katanya dia nak kerja kat sana..dia asyik keluar dengan mamat tu and mamat tu baru je kapel dengan girl lain..mamat tu pernah adjust dia tapi dia tak nak..tapi ari2 pulak dorang keluar sama sama sampai malam pun ada..then aku musyikil la kan..haha

tapi rupanya dia da relationship da dengan lelaki tu dan selama ni apa yang dia cerita kat aku semuanya pembohongan demi nak jaga title PLAYGIRL dia tu..arghhh sakitnya ati ni bila kita ikhlas sayangkan dia walaupun sebgai seorang sahabat yang sentiasa temani dia ketika dia bersedih duka lara dan sentiasa menyokong dia..harap harap berbahagia la ye..aishhh aku teraniaya buat berapa puluh kali nya entah..haha :p

so moralnya di sini walaupun aku da nampak kejahatan dia tapi aku tak nak elak sebab aku rasa aku mampu ubah dia walaupun sebagai sahabat tapi silap..sebenarnya bukan semua manusia boleh berubah macam tu je..so kalau anda jumpa orang yang sedemikian dan tak nak di sakiti jauhi la ye..jangan biar perasaan anda di guris dan dikecewakan.. :)

No comments:

Post a Comment